Träningsdagbok 31 januari, kondition + Styrketest

KATEGORI: Löpträning | 2013-01-31 / 18:56:54
Vilken fantastisk dag detta har varit! Jag svävar på rosa små moln, 7 kilo lättare moln än för 30 dagar sen!
 
Idag var det dags för första träningspasset på egen hand på länge. Kändes otroligt skönt! Fick bestämma helt själv vad jag skulle göra. Häftigt!
 
Idag fick det bli kondition efter all denna styrka med Fitnessfighten. Och vilket fantastiskt träningspass!
Jag satte upp lite mål förut, och ett av de målen var att kunna springa 4 km 31/1. Efter att inte ha koncentrerat mig så mycket på löpandet (förutom lite som uppvärmning på Fitnessfighten) så trodde jag verkligen inte att jag skulle klara det! Men idag bestämde jag mig. Jag ska inte svika mig själv och inte uppnå de målen jag satt upp!
Och vet ni? Jag klarade det. Kan stolt säga att jag idag klarat av att springa 4 km.
Efter att ha svettats ihjäl på löpbandet så avslutade jag konditionsdelen på crosstrainern. 50 minuter allt som allt kondition blev det.
Efter konditionsträningen gjorde jag de styrketesten som finns i min träningsdagbok. Det som skulle testas var hur många armhävningar, situps och knäböj man kan göra. Fick mycket bättre resultat än förväntat!
Armhävningar- Medel.
Situps- Medel. Det känns helt fantastiskt för mig eftersom jag aldrig kunnat göra situps förut på grund av ryggen. Och nu var det varken ryggen eller magen som sa ifrån. Efter allt springande var jag bara så slut så kändes som att jag skulle kräkas.
Knäböj- Här märks det att jag kört mycket knäböj med PT och även nu under Fitnessfighten. Mitt resultat blev nämligen mer än Utmärkt! Och även här, det var inte kroppen som sa ifrån. Tyckte bara det blev så himla tråkigt och enformigt tillslut så slutade.
 
Ni förstår att jag haft en fantastisk dag?
 
När jag kom hem så möttes jag av:
En fin blomma med kort av mannen min för att jag klarat Fitnessfighten.
 
Hämtade även ut ett stort paket. Beställt proteinpulver från Fitnessguru med Emelie.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA