De vackraste ord

KATEGORI: Vänner | 2013-01-26 / 19:06:00
Här om dagen kom jag in på Emelies blogg, möts av dessa vackra ord:
 

 

You have the bravest heart

I september smög det sakta men säkert in en viss person i mitt hjärta.
Som på kort tid har kommit att bli otroligt betydelsefull och viktig för att jag ska kunna fungera normalt.
 
Den här personen har egentligen funnits i min vänskapskrets sedan första året på gymnasiet (2004), men det är först nu som vi har hittat varandra. Det är först nu som vi har klickat med varandra och känt av att vi har något gemensamt; främst träningen.
 
Att ha haft den här personen vid min sida varje dag sedan september har betytt så otroligt mycket för mig. Det har gjort mig lugn. Jag har alltid haft någon att vända mig till om allt, alltid haft någon att ventilera med. Skratta med. Fundera med. Det har varit en trygghet jag idag inte vill leva utan. En trygghet som jag idag inte kan leva utan. En trygghet som jag värdesätter högt.
 
Att vi sedan började träna med samma personliga tränare och började vistas ihop på gymmet har bara varit sjukt kul.
Givande och väldigt peppande. Det har varit skönt att ha någon att ventilera alla nybörjartankar om träningen med.
 
Sedan ska vi inte tala om hur fantastisk den här personen är, hur hårt hon arbetar och kämpar med allt som hon tar sig för. Trots att hon har två barn och en man. Aldrig missar hon en träning, aldrig tackar hon nej till ett extrapass på jobbet och aldrig att hon skulle avvika från Fitnessfighten's kostplan under sin månad. Det finns inte ord för hur mycket jag beundrar hennes kämparglöd och viljestyrka. Inspireras och avundas lite, för om hon klarar allt det här med sitt småbarnsliv - då borde jag inte ha några ursäkter alls. Tänk om hon kunde dela med sig lite av sin beslutsamhet och viljestyrka. Bara lite, lite. Då är jag nöjd.
 
Laura - Det finns inte ord och klyschiga beskrivningar för hur mycket du har kommit att betyda för mig på den här korta tiden. Men du har helt klart blivit en av mina närmsta vänner och även om vi har mycket annat gemensamt, så är det träningen jag tackar - för det var så vi hittade till varandra och det blev det där gifta gamla paret som jag ibland kan känna att vi är. Jag saknar dig som en galning när vi inte ses under långa perioder och jag älskar att alltid ha någon att vända mig till - smått som gigantiskt. Tack för att du är du och tack för att du är fantastisk! Jag tänker göra allt i min makt för att hålla kvar dig i mitt liv. ♥
 
Tack för att jag får dela min livsförändrande resa med dig och tack för att du låter mig vara en del av din.
 


Hur mycket tror ni att tårarna sprutade? Vackra fina ord från en sån speciellt person. Älskar dig <3
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA