Träningsdagbok 8 februari, Kondition

KATEGORI: Löpträning | 2013-02-08 / 10:11:39
God morgon fredag!
Vilken fantastisk morgon jag har haft! Började dagen som vanligt på gymmet, och idag var det kondition som stod på schemat.
Bestämde mig för att springa på bandet och se hur långt jag skulle orka springa. Och vilken sjuk känsla!
 
Jag hade som mål att innan min 25-årsdag (vilket är om två veckor) lyckas springa 5 km. Och idag small det!
Vilken underbar känsla, förra veckan hade jag ju 4 km innan 31/1 och det klarade jag också. När jag hade sprungit dessa 5 km så kände jag till och med att kroppen faktiskt hade kunnat orka mer, men eftersom man inte ska öka för fort så valde jag att stanna för att slippa onödiga skador. Det är ju en rejäl ökning med 1 km på bara en vecka. Och de där 4 km jag sprang förra veckan kändes mycket tuffare än dessa 5. Konstigt! Men så underbart! Nästa mål är då 6 km innan 24/3. Det kommer bli bra! Jag närmar mig mitt mål med 10!
Dessa 5 km är ju Vårruset som jag ska springa nu i vår. LYCKA!
 
Snart bär det av till jobb, 12-20.45 idag och både lördag och söndag 8-20.45. Alltså kommer tystnaden uppstå här på bloggen. Träningsmässigt tänkte jag ta en powerwalk på min långrast någon av dagarna och den andra dagen får bli en vilodag. En vilodag på jobbet ;)
 
Ha en bra helg alla så hörs vi!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA