Dag 49

KATEGORI: 100 dagar | 2013-02-18 / 19:15:21
Så blev det måndag igen, som så många gånger förr. Haha. Veckan är fullsmockad med planer förutom jobb. Allra mest ser jag framemot helgen!
 
Jag började morgonen på gymmet klockan 6 imorse. Var kondition som stod på schemat idag så sprang 6 km innan det var dags för mig att bege mig till jobbet.
 
Imorgon är jag halvvägs med mina 100 dagar utan socker, godis, skräpmat, snacks, läsk, alkohol och fikabröd. Det har gått väldigt bra! Fast i helgen, åh jävlar vilken sug jag hade! Först maffiga smörgåstårtan som jag hade gjort (inte för att jag hade kunnat äta den med tanke på min laktos- och glutenintolerans.. Men sådant stoppar inte en med ett beroende..!), och så alla bullar och all chips. Och även igår hade vi massa chips och bullar som vart över och som fanns lite här och där i hela lägenheten. Så VILKET SUUUG. MEN! Jag stod emot. Det är inte värt det, inte ens efter dessa 100 dagar kommer det att vara värt att återgå till samma äckliga vanor som jag haft. Självklart kommer jag nångång äta sånt igen, men aldrig i samma omfattning som förut. Och för mig handlar det inte om att unna sig, för mig är det inte lyx att stoppa i mig något som är skadligt för kroppen och som ger ett beroende. Låter jag tråkig nu? Det kan jag tänka mig, men så känner jag. Det är inte att unna sig, det är att skada kroppen. Min kropp tål inte det och är värd att slippa skiten.
Kommentarer

Du har blivit utmanad! Ta dig en titt på min blogg.

Skrivet den 20 Februari, 2013 - 11:06



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA