En ny början

KATEGORI: Vardag | 2012-09-05 / 08:51:37
Ska försöka fatta mig "kort".
Jag har alltid varit tjock och fet. Trodde inte att det gick att göra så mycket åt det. Efter flera "bantningsförsök" tog allting en vändning i november 2010. Jag vägde 145 kilo till mina 163 cm. På nio månader gick jag ner 65(!) kilo. Inga operationer, bara min egen vilja. Jag var överlycklig över att "bara" väga 80 kilo. Kände mig snyggast och vackrast för första gången nånsin. Så mycket beröm och fina ord från folk.
 
I oktober 2011 började jag jobba efter mammaledigheten. Tiden och orken till träningen fanns inte där lika starkt nån mer. Jag försökte träna och äta nyttigt, men har väldigt lätt att gå upp i vikt. Det märktes. I slutet på juli nu i somras vägde jag mig igen.. +24(!) kilo! Jag grät hysteriskt.
 
Jag är väldigt ärlig med min vikt här och nu. För vad spelar det för nån roll egentligen? Alla ser ju ändå hur jag ser ut, vikten är ju "bara" en siffra.
Som tur är så bestämde jag mig strax innan vägningen att ändra livsstil igen, i sju veckor nu har jag tränat slaviskt (;P) och tänker verklig på vad jag stoppar i mig.
 
Så välkommen att följa min resa. Min resa nummer två.
Kommentarer
Lovisa - Mångsysslare  http://www.mangsyssleriet.blogg.se

trillade in här genom spiderchicks blogg. :)
Men vad impad jag blev att du lyckades gå ner 64 kilo!
Håller tummarna för resa nr 2. Själv har jag alltid varit längst o spinkigast, inte så roligt det heller. Kämpat hela tonåren med att gå upp i vikt utan att lyckas.

Svar: Tack för din kommentar!Jag det är så vanligt att alla tror att det bara är så svårt att gå ner i vikt när det faktiskt kan vara minst lika svårt att gå upp. Känner många (bland annat min man) som gör allt för att gå upp i vikt och inget händer. Kämpa på!
Laura

Skrivet den 05 September, 2012 - 10:33



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA