45 minuter promenad + övningar på gymmet

KATEGORI: Träning | 2012-10-29 / 11:59:45
Idag på träningsschemat stod det 45 minuter promenad, jag valde att komplettera det med lite övningar på gymmet. Hade egentligen bokat in mig på ett pass, Seniorpulse, men imorse när jag vaknade kände jag att jag verkligen inte hade någon lust med det. Men ville ändå träna så bestämde mig för att promenera ner till gymmet och träna lite fritt istället.
45 minuters promenaden fick jag av att gå fram och tillbaka till gymmet. Väl på gymmet så började jag med övningarna som jag fick från sjukgymnasten. Det är övningar med en pilatesboll där man fokuserar på att bli stark i bålen. La även till en övning som jag själv tror ska vara bra, nämligen att man står och balanserar på en balansbräda(??? vet inte alls vad det heter), men då arbetar man ju mycket med just bålen.

Sedan fick det bli 15 minuter på löpbandet, 10 minuter i en armcykel och 10 minuter i en cykel där man lutar sig bakåt (mycket skönare än en "vanlig" motionscykel när man har ryggbesvär!).
 
Avslutade med att göra övningarna från sjukgymnasten och min egen övning en gång till, plus stretchning på det förstås.
 
När jag gick hem så var det verkligen kallt! Kändes som att det skulle börja regna, men jag klarade mig. Skönt att komma hem och slänga sig i en varm dusch och sedan äta lite lunch.
 
Det var några som fick sista-minuten-hinder igår inför Minis kalas, så en av dem kommer idag. Ska hämta barnen tidigt idag. Ska upp en sväng till centrum också, K börjar se lite besviken ut när lillasyster gång på gång får massa paket. Så jag tänkte gå upp och köpa en ny tidning till honom så han också får något att glädja sig åt!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA