Promenad + Shape

KATEGORI: Träning | 2012-11-05 / 14:25:28
På dagens träningsschema stod det 45 minuter promenad, som vanligt så kompletterade jag detta med ett pass på Sats på hemmaplan. Promenaden får jag ju av att gå fram och tillbaka till Sats.
 
För mig var det idag första gången jag gick på Shape, alla andra gånger har det varit fullbokat eller så har jag behövt avboka min plats på grund av att jag låg på sjukhuset.
 
Och jag säger bara: Ah fy f*n h*lvetes j*vla s*it aj! Haha typ så. Det var tufft och tungt! Precis som det ska vara i och för sig. Men när det hade gått 10-15 minuter så kände jag bara "Nej, jag pallar inte det här", och tacka vetja min envisa sida för jag körde klart hela passet ändå hur sjukt det än var! Efter ungefär en halvtimme var det en kvinna som höll på att svimma och behövde lämna lokalen, för tempo var det!
Faktiskt så är det här första gången jag känner av smärtan av diskbråcket under ett träningspass, FÖRSTA GÅNGEN! Tråkigt men sant. Vi får se hur kroppen reagerar nu efteråt, vill gärna gå på det fler gånger. Men faktiskt(!!!!) så har jag lärt mig att börja lyssna på min kropp! Säger den emot väldigt mycket senare idag eller imorrn så får jag tänka om. Det klart att träningsvärken ska kännas, det SKA den ju. Men ryggen, den måste jag vara försiktig med.
 
Det var nog lite extra tufft också eftersom jag har träningsvärk efter gårdagens boxpass! Äntligen, inte haft så värst träningsvärk senaste tiden men nu så! Och imorgon, då misstänker jag att min kropp kommer att vilja separera från mig. Chansar på träningsvärk gånger hundra imorgon, och hur får vi bort den? Jo vi kör hårt imorrn igen!
 
Innan passet började så gick instruktören runt och fram till att hon inte kände igen och frågade om man var ny. Det uppskattade jag, hon kom med lite förslag och tips på vad man skulle tänka på. Tror att jag chockade henne lite under passet sen, man ska ju ha hantlar under hela passet och hon kommenterade hantlarna jag tagit fram och sa "Du vet att det där är de tyngsta hantlarna, du kanske ska ta lite lättare?". Jag sa att jag har tränat en del och säkert klarar av att köra med de vikterna, och det gjorde jag! Hah! Såg att hon tittade på mig under passet och jag pressade och körde järnet med de tunga hantlarna! Go me!
Kommentarer
Jenny

Super bra kämpat!!! Du imponerar alla med träningen jag skulle aldrig fixa det lika bra :)

Svar: Tack!
Laura

Skrivet den 05 November, 2012 - 14:58

Duktig du är! :D

Svar: Tack du!
Laura

Skrivet den 05 November, 2012 - 15:52

Grymt! Hejja dig! Älskar att pressa mig skälv och köra gärnet!
Ha det fint!

Svar: Tack så mycket!
Laura

Skrivet den 05 November, 2012 - 23:42



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA