Överkropp + Afro + Core

KATEGORI: Träning | 2012-11-06 / 19:56:01
Idag var en tuff träningsdag! Kanske körde lite för mycket, men kändes bra i allafall. Promenerade som vanligt fram och tillbaka till gymmet.
 
Väl på gymmet började jag med att köra mitt överkroppsprogram. Det var första gången jag körde just det här programmet eftersom det var nytt för november. Det var TUNGT! Hade ju dessutom dödens träningsvärk, men den fick man glömma bort och pressa järnet ändå. De flesta övningar var nya, men fanns några från förra månadens program med också och i några av dom gick jag faktiskt upp i vikt på vikterna. Känns bra!
 
Sedan var det dags för Afro, första gången jag gick på Afro. Tidigare har det inte funnits plats, har varit sjuk och så har jag valt att undvika danspass på grund av mitt ischias. Men faktiskt så kändes Afron bra! Helt annorlunda mot zumban faktiskt. Inte alls lika ryckiga och skakande rörelser (de har nog inte varit så bra för min ischias och diskbråck), här var det mer stora rörelser där man rörde hela kroppen i ett. Me like! Jag levde mig in i musiken väldigt skönt också, när vi skulle "dansa i vatten" så kände jag verkligen vattnet över mina axlar. Går absolut på det här igen!
 
Träningen avslutades med Core, faktiskt ett av mina favoritpass! Men som alltid, så tråkigt kort med bara 30 minuter. Och precis som instruktören sa, det känns att det tar slut precis när man kommit igång så bra. Men jag förvånar mig själv! Jag kör med tunga vikter och utför alla rörelser maximalt! Som i knäböj, där går jag låååångt ner med rak rygg med en tung viktplatta och tar mig ändå upp utan problem! Go me!
 
Vissa dagar, som idag så kanske det blir väldigt mycket träning. Min PT tycker inte att det är ok med mer än max två pass på en och samma dag. Alltså inte ok enligt henne att köra överkropp plus dessa två pass på det. Men eftersom båda passen jag gick på bara var 30 minuter styck så tyckte jag att det var samma sak som ett annat pass på en timme ;). Jag vet att jag många gånger tränar för mycket, men har inte så mycket annat nu som sjukskriven.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA