1a november, underkropp + stabiliseringsövningar på gym

KATEGORI: Ischias och diskbråck | 2012-11-01 / 14:18:42
En ny månad idag, för mig innebar det nytt träningsschema med nya övningar. Idag var det dags för att träna underkropp på gymmet. Hade egentligen även bokat in mig på ett pass med E på det andra centret, men eftersom bilen inte sammarbetade så blev det inte av. Tränade istället på centret här på hemmaplan.
 
Och tro mig, att komma iväg från alla tankar och all frustration över bilen var helt underbart. Att få komma iväg och träna när allting bara är skit är guldvärt.
 
På mitt nya underkroppsprogram fanns det några helt nya övningar och några som var samma från förra månadens program. Två av dom nya övningarna kändes verkligen! Kände av lite nya ställen på benen som jag inte kännt av vid träning förut. Men programmet kändes bra.
 
Och på grund av de problem jag har med min ischias och mina diskbråck så fick jag även ett program med olika stabiliseringsövningar. Helt enkelt övningar för att stärka bålen, de flesta med pilates- och bosuboll. Skönt att få ett ordentligt program med övningar som är bra för just det eftersom det är bålen jag måste arbeta mest med. Dom här övningarna kan jag slänga in lite när som helst, typ framför tvn om jag så vill. Tänkte i allafall ha som vana att alltid göra de när jag kör över- eller underkropp på gym. Och vissa övningar kanske just framför tvn hemma eller innan ett pass på Sats.
 
Och träningsschemat inför november då? Jadu, den liknar förra månadens schema rätt mycket efter mina önskemål. Dock så har min PT lagt till något som jag kallar "tvångsvilodag". På förra månadens schema hade jag ju nämligen inte en endaste vilodag på schemat. Och jag vet hur gärna min PT vill att man har minst en vilodag i veckan, så nu la hon till en. Fast det kanske inte är enligt mina önskemål ;) Haha!
Sen hur det kommer gå får vi se. Mitt första försök till vilodag ska jag försöka ta på lördag.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA