19e november, överkropp med micoach uppvärmning + shape

KATEGORI: Träning | 2012-11-19 / 14:21:57
Idag körde jag mitt överkroppsprogram med nästa steg i mitt micoachprogram (skriver om det i nästa inlägg under rätt kategori) som uppvärmning. Kompletterade detta med ett pass shape.
 
Vanligtvist brukar jag köra överkroppsprogrammet på tisdagar men kände för att köra den idag. Programmet känns bra, alltid skönt när man vant sig vid övningarna. Även idag gick jag upp kilomässigt i kettlebells, känns alltid lika bra! Det är så mycket skönare att köra programmet när man inte har mardröms träningsvärk, hehe. Och faktiskt så har jag INTE ont i handlederna idag trots några rejäla smällar på boxen igår.
 
Var även dags för shape idag, skönt! Här har vi ju ett pass som verkligen känns och där svettet verkligen sprutar från alla håll och kanter! Var lite störd på att personen bakom mig hade sin vattenflaska så dumt till så att den nästan stod ivägen för mig, men annars så gick det super! Finns en eller två övningar på slutet som jag inte klarar av att göra med ryggen, och nu har jag ju äntligen lärt mig att lyssna på kroppen. Säger ryggen nej, då blir det nej. Gör istället en annan liknande övning under tiden. Passet idag var mycket fokuserad på överkropp, riktig mördardag för överkroppen!
Och det är faktiskt en av anledningarna som jag valde att köra överkroppsprogrammet redan idag, för av just shapen kan man ju få riktig träningsvärk och vill inte att det stör mig i programmet.
 
Sånna här träningsdagar älskar jag!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA