18e november, intervallträning + 75 minuter box

KATEGORI: Träning | 2012-11-18 / 19:20:04
På träningsschemat idag stod det 2 intervallövningar, vilket jag valde att komplettera med 75 minuter box, som vanligt på söndagar.
 
Var väldigt ofokuserad på träning idag när jag och Emelie åkte till Sats, så valde att börja med rodd a la´ tabata eftersom jag kört den nu några veckor och kan den bra. Sedan hade jag tänkt hoppa hopprep a la´ tabata men kunde verkligen inte hitta hopprepet, den måste ha fått ben och farit iväg. Fick därför bli samma övning som förra och förrförra veckan, nämligen jogga på Bosuboll a la´ tabata. Passade även på att göra sista momentet i veckans utamning, nämligen att planka 3 x 45 sekunder. Får se om jag kör på och hänger på veckans utmaning varje vecka från min PT, då kanske det får bli en egen kategori. Gäller ju att komma ihåg också.
 
Box efter det som sagt. Precis innan passet kände jag mig sjukt ofokuserad och mådde inte alls bra (håller nog på att få en elak förkylning...). Men som tur är så gick passet mycket bättre än förväntat! Och vilken skillnad det var idag! När vi skulle köra sparkar så var det helt annorlunda mot förra veckan! Måste vara efter att kiropraktorn vred och vände på mig så att jag nu plötsligt är lika lång på båda sidorna. Att det kunde bli en sån skillnad. Kände mer kraft i sparkarna också, skönt! Läskig känsla kan jag lova! Men så underbart <3
 
Dock så har jag ju fortfarande problem med handlederna, speciellt när jag ska slå krokar. Jag försöker verkligen att tänka på raka handleder, men vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Kanske får fråga instruktören om hjälp..?
 
Detta och massa té med honung sällskapar mig ikväll!
 
Hur har eran helg varit?
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA